• جمعه ٦ بهمن ١٤٠٢-١٢:١٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٣٤٩
مهدی پیرهادی، در پی حادثه بیمارستان گاندی؛

آتش‌نشانان، شجاعت و غیرت را معنا کردند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در پی حادثه نگران‌کننده آتش‌سوزی بیمارستان گاندی تهران ضمن تقدیر از تلاش آتش نشانان برای مهار آتش، بر ضرورت ایمن سازی اماکن عمومی ناایمن تهران تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی پیرهادی در پی حادثه آتش سوزی بیمارستان گاندی گفت: در شرایطی که حادثه تلخ آتش‌سوزی بیمارستان گاندی، جان دهها شهروند تهرانی را به خطر انداخته بود؛ بار دیگر شیرمردان دلیر آتش‌نشان شهرمان، شجاعت و غیرت را در خطرگاه شعله و آتش معنا کردند.

وی افزود: بدینوسیله مراتب سپاس و قدردانی خود را از همه عزیزانی که در سازمانهای امدادی و خدمت‌رسان، بویژه همکاران خدوم، شجاع و ایثارگرمان در سازمان آتش‌نشانی اعلام می‌دارم؛ و از اینکه با سرعت عمل و تلاش بی‌وقفه خود جلوی یک فاجعه بزرگ را گرفتند تشکر می‌کنم. 

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا تصریح کرد:امیدوارم اخطارهای چندباره سازمان آتش‌نشانی مبنی بر ایمن‌سازی ساختمانهای ناایمن جدی گرفته شود و دستگاههای مسئول در خصوص اخطارهای سازمان آتش‌نشانی، اقدام سریع، قاطع و قانونی خود را صورت دهند؛ تا پس از این شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

پیرهادی اظهار داشت: ساختمان این بیمارستان در رسته ساختمان‌های پرخطر بوده و پنج‌بار اخطار دریافت کرده است؛ سه‌بار در کمیته رفع خطر منطقه طرح موضوع ناایمنی بیمارستان در دستور بوده و دستورالعمل ایمنی به مالکین ابلاغ شده است اما متأسفانه موضوع با پیگیری مناسب روبه‌رو ‌نشده است.

وی افزود: وجود حدود بیست‌هزار ساختمان بسیار پرخطر و پرخطر در کلانشهر تهران هیچ توجیهی ندارد. در صدر توجهات باید ساختمان‌های امدادی، خدمت‌رسان و دولتی، ایمن‌سازی شوند و وجود ساختمان ناایمن در این مجموعه‌ها به‌هبچ‌وجه قابل قبول نیست. 

وی در پایان تاکید کرد: از رئيس محترم جمهور و وزير محترم كشور می‌خواهم دستور رسيدگی عاجل صادر فرمايند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: